15 ian. 2014

PIANE ALBA CU CARTOFI

La mare pret, m-am gindit sa fac painea cu cartofi...nimic greu, doar putin mai mult timp alocat. Daca pentru o paine normala imi ia cca 40 minute s-o fac...pentru aceasta paine am cheltuit timp in plus facind piureul...aproximativ 1 ora si jumatate. 

Reteta cuprinde 3-4 cartofi mici din care am facut piureul, 300 gr faina, 2 lg de sare, 25 gr de drojdie, 1 lg de miere, si apa cca 350 ml (calduta), 50 gr. unt topit.
Daca aluatul mai cere apa sau faina le puteti aduga fara frica, pina obtineti o coca normala.
Cum forma asta mi s-a lipit la suflet pentru ca e veche, e luata tocmai de la Herculane (ce vremuri...) am trantit si aceasta paine in ea, efectul e dublu: se coace foarte bine orice aluat in ea...si cucereste din start!
Am imbracat-o in foaie de copt, i-am spus sa-si faca treaba si de data asta si iata ce a iesit:
Toate le-am amestecat, daca a mai fost nevoie de faina am adaugat, si am lasat aluatul sa creasca in bolul Tupperware (Bolul Nuovi Clasici) pina i-a zburat capacul (dupa 10 minute) uite!
Aluatul l-am fragmentat, am facut bilute pe care le-am intins si apoi le-am rulat, le-am asezat in tava.dupa cum mi-a venit...pare o impletitura, dar nu e!..
Dupa ce aluatul a crescut, l-am uns cu albus de ou, am dat drumul la cuptor si am introdus tava pentru cca 25 minute.


A iesit o paine supergustoasa care a disparut urgent lasind ca de obicei locul liber in tava inimioara..next!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu