24 ian. 2014

PAINE BIO 100%

...am reusit, am urmat indeaproape una din retetele de pe blogul Codrutei (retete), si totul functioneaza; asta nu inseamna ca nu am avut emotii,  desi prefermentul pe care l-am realizat
din maiaua mama arata exemplar de bine (plin de bule si spumos)
...painea dupa toate impachetarile si rugamintile mele..nu se arata deloc spectaculoasa, nu mi-au sarit nici capacele prin bucatarie cum se intimpla cu aluatul dospit cu drojdie...nimik!...doar o vaga umflatura a capacului bolului Tupperware, putin condens pe interiorul lui...si cam atit...si totusi, acolo se intimpla ceea ce Codruta descria in reteta.
 Cel mai mult m-a distrat cind am ajuns la etapa de retardare a aluatului.dupa ce muncesti la ea, te straduiesti sa obtii painea painilor...exista aceasta etapa! ee, de frica de nefrica am facut-o si pe asta, am bagat frumos aluatul in frigider si mi-am vazut de viata mea, am lasat sa treaca si noaptea cu speranta ca retardarea aluatului  va fi de fapt unul din secretele acestei paini...si chiar este! Pentru cine are rabdare, doreste sa-si realizeze o paine 100% bio..
.Codruta ne invata tot!...Ceea ce eu nu am intilnit scris, sau poate ca nu am epuizat blogul, este faptul ca  in retetele ei nu este indicata sarea neiodata sau faina de la tara. Daca pentru maiaua salbatica  folosirea unei ape filtrate e obligatorie restul au fost diverse tipuri de faina care se gasesc de cumparat. Eu personal nu mai cumpar faina din supermarket de vreo 3 ani de zile, folosesc o faina de  tara, iar pentru aceasta paine am introdus si tarite de la aceesi sursa. Nu este imposibil sa le procurati..taranii cred ca ar fi bucurosi sa aiba cui sa le vinda.
Eu nu am ustensilele Codrutei, nu am avansat intr-atita, dar, am pus acest aluat in doua tavi micute de chec, pe care le am de la bunicii mei...si nici prea  entuziasmata nu am fost dupa vreo 3 ore de asteptare. Aluatul era putin crescut, dar avea o textura superba. Astfel mi-am luat inima-n dinti...am aprins cuptorul si nu am asteptat sa se incinga...sperind ca painea se va umfla odata cu cresterea temperaturii...si surpriza! asa a fost, m-am minunat...si sint convinsa ca data viitoare va fi si mai bine! Functioneazaaaa...si am scapat si de drojdia din comert!
Va tin pumnii, daca cumva veti dori sa realizati astfel de paine...
 Vezi si: Paine Bio 2

2 comentarii:

  1. Ce tare e! Nu stiam ca poti sa faci singura drojdie!

    RăspundețiȘtergere
  2. de cind m-au bagat stirile de la TV in panica sint in stare de orice! de la Codruta am invatat cele mai multe despre acest capitol...cauta si tu...succes!

    RăspundețiȘtergere