30 ian. 2014

PAINE BIO 2

...incerc in continuare diverse retete si ma minunez de fiecare data cind vad in fata ochilor ceva frumos...frumos si gustos care iese din mainile mele...de data aceasta am facut o paine tot din retetele Codrutei (click pentru reteta) cautind sa folosesc direct maiaua salbatica, fara a mai aloca o zi unui preferment. Practic programez o paine atunci cind am nevoie...si cel mai important e ca nu mai arunc o parte din maia, am grija doar sa o hranesc. E minunat, o adevarata destindere, relaxare si in final o mare satisfactie! Desi urmez cu strictete doar metoda descrisa, in rest folosesc propriile instrumente de prin bucatarie...care de fapt isi fac treaba, chiar daca nu sint gemene cu ale Codrutei...Reteta functioneaza, e perfect! 
Ingredientele pe care eu le-am folosit sunt: 
-  faina de la tara;
- apa este cea de la chiuveta dar filtrata;
- sarea neiodata (pe care o procur din hala Obor...si scrie pe ea ca e pentru animale...dar eu ce sint??)


Pentru a imprima un model pe fata painii am folosit un cosulet din paie, pe care l-am umezit discret si l-am presarat bine cu faina. Am lasat aluatul peste noapte in acest cosulet, in frigider, acoperit cu folie de plastic pentru a nu se usca suprafata, si inainte de coacere pur si simplu am rasturnat painea in tava de copt...pozele arata foarte clar modelul care s-a imprimat. Codruta noastra e mult mai utilata cu banetoane (uite aici!), insa cu timpul am sa-mi achizitionez si eu unul...nu de alta dar imi place sa vad in culori iar ceea ce vad sa fie si frumos...



2 comentarii:

  1. Imi pare foarte bine ca te-am gasit. Sunt minunate painile tale!
    Eu hranesc maiaua de 2 ani dar nu am avut curaj sa fac nici macar o paine.
    Codruta este minunata dar explicatiile tale sunt pe intelesul tuturor.
    Mult succes in continuare!
    Costelusa Padurescu

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc pentru apreciere, va trebui sa incerci totusi sa faci painea in casa, e esential de fapt!
    pentru tine si familia ta. Oricind stau la dispozitie cu sfaturi din experienta mea.

    RăspundețiȘtergere