15 ian. 2015

O PAINE PERFECTA!

...din aluat cu maia salbatica, reteta 1:2:3 adaptata

400 gr maia salbatica
200 gr. apa
400 gr. faina
12 gr. sare.

A iesit fooooarte buna si
a disparut rapid in 2 zile :( !
Coaja de bun simt, miezul foarte pufos, a crescut neasteptat de mult, motivul? habar nu am ::)..dar! am lasat-o la temperatura camerei (18C) vreo 10 ore fiindca am uitat de ea, iar cind am zarit-o...seara..am mai invirtit-o inca o data si am bagat-o in frigider peste noapte. A doua zi am introdus-o in cuptorul incins, pe piatra, imediat ce am scos-o din frigider...

Maiaua era bine hranita, obisnuiesc sa pun o cantitate dubla fata de reteta si reconsider din ea apa si faina astfel incit sa respect proportiile. Prefer un aluat mult mai fermentat, deci mai putin gluten. Gust si miros  excelente, de paine adevarata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu