7 dec. 2014

PAINE BUUNA, FRUMOASA SI GUSTOASA (aluat cu drojdie de bere)

Pun repede si reteta sa nu o uit...:
Faina 750 gr.
Apa 500 ml
Sare 15 gr.
1 pliculet de drojdie de bere
Seminte de dovleac prajite.


 Se amesteca faina cu drojdia, se adauga apa calduta si se lasa cca, 20 de minute. Se aduga apoi sarea, se framinta bine. Urmeaza inca o pauza de cca. 30-40 de minute, timp in care prajiti cu atentie semintele de dovleac, ele vor fi mult mai gustoase. Aluatul l-am framintat si dospit in bolul Nuovo Clasici de la Tupperware pe care l-am uns cu putin ulei, insa nu m-am grabit deloc sa-l pun la cuptor. Mi-a sarit capacul de citeva ori si de fiecare data am framintat pina am obtinut o bila frumoasa si ferma care s-a dezlipit frumos de pe peretii vasului. E o mare placere sa lucrezi in astfel de vase, care"comunica cu tine" :)
Drojdia am luat-o de la dm, am incredere in ea pentru ca se comporta excelent, iar painea a iesit cu o textura de invidiat.
Dupa dospire am impartit aluatul in 2 cantitati egale, l-am intins, am preasarat semintele, le-am indesat cu sucitorul, dupa care am rulat. Am obtinut 2 rulouri, pe care le-am rasucit intre ele...si iata ce a iesit.
Deasupra am uns cu ou si am mai presarat citeva seminte de floarea soarelui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu