10 oct. 2014

PAINE CU SEMINTE DE IN

Reteta?

750 gr. faina de tara
570 ml lapte caldut
13 gr. de drojdie Backhefe
15 gr. sare
1 lingura de ulei de masline
1 lingurita de miere
Seminte de in

 


Se amesteca faina cu drojdia si laptele, se lasa 10 minute dupa care se adauga sarea. Se framanta, se lasa la crescut timp de 30 de minute, dupa care se adauga uleiul. Se incorporeaza in aluat pina acesta devine o bila ferma. Se adauga treptat si mierea Se lasa inca 30 de minute la crescut dupa care o parte din aluat se amesteca cu seminte de in macinate . Eu am pus seminte astfel incit partea de aluat in care le-am incorporat sa devina cit mai inchisa la culoare ca sa obtin un contrast bun intre cele doua aluaturi. Atentie, acest aluat se va mai intari din cauza prafului de seminte...dar il puteti ajusta cu putin lapte. 
Fiecare aluat l-am impartit in 3 parti egale, pe care le-m intins si suprapus doua cite doua, unul alb si unul cu seminte...si le-am rulat ca la cozonaci. Am asezat 2 rulouri la fundul tavii si unul deasupra, le-am lasat sa mai cresca un pic si le-am bagat direct in cuptorul putin incins.Deasupra am mai presarat si un pic de mac. Painea s-a copt in cca 30 min...am stat cu ochii pe ea sa nu o ard...si am facut testul cu scobitoarea....A iesit suuuuuper! Semintele de in astfel folosite, imprima un gust aparte painii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu