24 apr. 2014

PAINE ALBA CU CARTOFI

 ...cu maia albatica...
Reteta?
300 gr maia salbatica 100% hidratare
300 ml apa calduta
450 gr faina de tara
450 gr piure de cartofi
20gr sare

Daca mai este nevoie se mai poate adauga putina faina.
Se amesteca maiaua cu apa, faina,  se lasa cca 10 minute, se adauga sarea. Pentru 30 de minute am lasat acest aluat sa se relaxeze dupa care am adaugat  piureul si am ajustat un pic cu faina pentru a obtine un aluat normal ca densitate. Timp de 2 ore a stat la dospit la temperatura camerei aplicand din 30 in 30 de minute framantari (SF). Am lasat peste noapte aluatul in frigider iar a doua zi am copt painea...a iesit foarte gustoasa, poroasa, moale..Cine prefera si seminte se pot adauga!

2 comentarii:

  1. Am incercat reteta. Dar cantitatea de faina din reteta este insuficienta. Eu am mai incorporat inca 300 grame faina astfel a iesit un aluat consistent.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, am scris si in reteta ca mai poate fi adaugata faina, deoarece...avem poate un surplus de apa care provine de la piure...depinde fiecare cum il face..insa painea iese super gustoasa!

    RăspundețiȘtergere