12 oct. 2013

TORT DE BEZEA

Tortul de bezea este cel mai solicitat ;) la ocazii aniversare...este foarte laborios dar si foarte gustos daca reusesti sa-l faci. Ca si cozonacul, a fost tortul la care eu am muncit cel mai mult, insa trebuie sa-i dibuiesti toate secretele. Reteta pe care eu am folosit-o functioneaza, iar crema iese delicioasa.

Blaturile asfel obtinute, vreo 4 parca au iesit, le-am intercalat cu blaturile facute din pandispan, asfel ca, am obtinut un tort foarte inalt. Se poate face tortul numai din bezea!...Eu am combinat..pt, ca asa am vrut, sa rezulte cel mai inalt tort.

Bezeaua am obtinut-o batind cu mixerul la viteza maxima albusurile si am copt-o la foc f. mic pe hirtie de copt unsa cu unt...insa nu e necesar...se poate si fara.
Pentru bezea am folosit 10 albusuri, 500g zahar, zahar vanilat. 

Pentru crema am folosit o cana si jumatate de zahar, 5 linguri cacao, 2 pachete unt 80% grasime, 3 linguri faina, 10 galbenusuri, 2-3 oua intregi.

Am amestecat zaharul cu cacaoa, am adaugat galbenusurile, 2-3 oua si faina si am fiert compozitia la foc domol amestecand bine pana s-a ingrosat.

Cand crema fiarta s-a racit am adaugat-o treptat untul si am  omogenizat continutul.

In zona cu crema eu am mai adaugat si alune de padure rumenite usor in cuptor...sint de efect.
Dupa ce am montat blaturile, am ornat tortul cu frisca si ce mi-a mai trecut prin minte...a iesit foarte dragalas..de ziua fetitei mele cind a implinit 13 ani :)
....si a fost devorat cu mare cruzime...abia am reusit sa pastrez o parte pentru a-l trage in poza...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu