13 oct. 2013

PAINEA DE AZI


Azi am facut o paine un pic mai simpla insa am dorit sa iasa frumoasa si mai ales gustoasa.

Nu mi-a trebuit decit niscai timp, faina, drojdie proaspata, putina sare, miere, si pentru aroma am folosit chimen si seminte de in pe care le-am amestecat in aluat.

Cantitatile eu aproape ca nu le mai consider - fac totul la ochiometru, insa pentru cine vrea sa incerce poate face in felul urmator: 800gr faina de tara, 2 lg de sare neiodata,  2 lg de miere, 40 gr de drojdie, 2 LG ulei de malsine sau unt topit,  si,  apa cit sa rezulte un aluat potrivit de tare...in final sa se desprinda de pe peretii vasului in care se framinta.

Daca familia este mai numeroasa > de 4 persoane, folositi 1 kg de faina, 50 gr de drojdie, 800ml apa, 2-3 lg sare, 2-3LG de ulei de masline sau unt  care ii va conferi un gust aparte. Apa se adauga la modul vazind si facind...aluatul trebuie sa capete forma unei mingiute care sa nu se mai lipeasca de vas.

Tips: 1.Uleiul sau untul se aduaga la sfirsit si se va incorpora prin framintare in aluatul care astfel se va dezlipi de peretii vasului.
2. Drojdia se dizolva in apa calduta impreuna cu mierea si se va adauga intr-o gropita facuta in mijlocul fainii, o acoperim cu un strat subtire din aceasta si o vom lasa un pic sa dospesca.
3. Sarea se va dizolva si ea in apa calduta


Aluatul devenit o mingiuta se aseaza pe hirtia de copt intr-o tava rotunda....
Deasupra se pot presara diverse seminte, sau fulgi de cereale





 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu