23 sept. 2013

Painea din trei culori

Am facut un aluat din 1 kg faina, 50 gr drojdie proaspata, 1 lg de miere, 2-3 lg sare, 2 LG ulei de masline sau palmier, seminte de chimen, din care am rupt 2 cantitati (2 biloaie de coca) pe care le-am colorat :) , una cu suc de sfecla, cealalta cu suc de spanac la ochiometru...Am obtinut astfel 3 tipuri de aluat, pe care le-am rulat precum cozonacul. In cazul in  care din cauza acestor sucuri aluaturile devin mai moi, se mai adauga faina.
Cele trei tipuri de aluat le-am asezat unele peste altele si le-am roluit.
Am asezat aluatul in tava, l-am lasat sa creasca, am incins cuptorul...iar painea s-a copt frumos, frumos...
Pentru colori mai intense se pune mai mult suc.
In cazul in care aluatul colorat cu suc devine prea moale se mai poate adauga putina faina.

Painea astfel realizata nu va importa gustul si mirosul legumelor care au furnizat culoarea, se obtine doar un spectacol de culoare...in produsul final.


Tips: legume care furnizeaza culoare - spanac, sfecla, morcov. Eu pe acestea le-am incercat...or mai fi si altele..?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu