29 sept. 2013

MERE IN ALUAT



 Aluatul pe care eu l-am realizat este „aluatul frantuzesc” din cartea de bucate a Silviei Jurgovan, dar!, pentru care eu am folosit uleiul de palmier  Cantitatea am triplat-o, ea putind fi apreciata in functie de nr. de mere ce urmeaza sa le imbracam, iar daca cumva, ramine aluat acesta se poate pastra in frigider, sau se poate umple cu orice altceva care exista pe acolo  ...brinza, sunca, cirnaciori etc...
De asemenea, pentru cine nu-si permite alocarea unui timp destul de pretios pentru a face acest aluat (desi recomand a-l face in casa...), merele pot fi realizate si in aluatul foetaj, care exista in comert Bella.
Merele se curata de coaja, se extrag cotoarele fara a fi gaurite in ambele capete, iar in gaura ramasa se va pune putin zahar amestecat cu scortisoara (cca. 1 lg.)
Aluatul se intinde, se taie in patrate apreciate astfel incit sa poata cuprinde  merele; fiecare mar se aseaza in mijlocul patratului si-l acoperim frumos, frumos in hainuta lui, pe care o vom incheia cu o jumatate de nuca. Ungem apoi merele in aluat cu un ou batut, presaram niste mac si le introducem la cuptor...le coacem frumos fara a le arde si pot fi servite oricind. Eu am intilnit acest desert pentru prima data in Ukraina, la o matusa de a mea, care mi-a servit ceaiul insotit de acest mar...o bunatate!

Tips: este indicat ca merele sa fie de dimensiuni cit mai mici, astfel vor incapea mai multe pe platou, iar unul e suficient de a fi servit impreuna cu un ceai bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu